12/19/2013

kuvien muokkaus

HUHHUH! Viimein sain kuvat lisättyä. Flickrin ja photobucketin kanssa oon temppuillut tässä jo jonkin aikaa...okei yli tunnin verran oon käyttänyt aikaa siihen, että yritän lisätä pelkkiä kuvia blogin puolelle. Jouduin loppujenlopuks lisäämään nää koneen kautta suoraan, joten laatu meni kamalaksi. En mahda nyt sille kuitenkaan mitään ja lupasin teille, että teen tän tänään joten mä kans sitten teen!

Okei eli kokosin tohon joitain tollasia ihan normi kuvia. Mä muokkaan mun kuvia tosi minimaalisesti, eikä noissakaan näy mitään isoja muutoksia. Mun tarkotuksena kuvien muokkauksessa on vaan saada kuva valoisammaksi ja eloisammaksi, eli kirkastan värejä. Kuvien pitää olla mahdollisimman luonnollisia muokkauksesta huolimatta! Mä käytän suurimmaks osaks aina picasaa, koska se on niin helppo käyttönen ja sillä kuvien mokkaus käy muutamassa sekunnissa! Silloin tällöin käytän myös kuvien värien korostamiseen photoshop elements 11. Photoshop on päässyt käyttöön mm. tossa kamera kuvassa. Mä merkkailin tohon kuvien alas, että mitä ohjelmia mä noiden muokkaukseen oon käyttänyt ja mitä mä niillä ohjelmilla noille oon tehnyt.


käytössä: picasa + vaaleiden kohtien korostus + varjostus


käytössä: ensin picasa + vaaleiden kohtien korostus + varjostus + vaihdon käsittely, photoshop + saturate


käytössä: picasa + vaaleiden kohtien korostus + varjostus + vaaleiden kohtien täyttö + vaihdon käsittely


käytössä: picasa + vaaleiden kohtien korostus + vaaleiden kohtien täyttö

idkuva
käytössä: picasa + vaaleiden kohtien korostus + vaaleiden kohtien täyttö + varjostus


käytössä: ensin picasa + vaaleiden kohtien korostus + varjostus + vaihdon käsittely, photoshop + saturate

Picasa on siis mun pelastus, vaikka kovin yksinkertanen onkin, nyt vaan siis kenellä vielä ei sitä ole niin lataamaan niin ymmärrätte myös noi mun termit! 

PS. vaihdan kuvat parempi laatuiseksi, kunhan keksin miten saan noi fiksusti flicristä tänne, kun se on tehnyt sinne jotain tyhmiä muutoksia. Ja kysykää jos tai, kun jäi jotain epäselvyyksiä tohon muokkaukseen liittyen. Noi mun selitykset todennäkösesti vaikutti vähän sekavalta.

10 kommenttia :

  1. Hei tä oli tosi kiva :)! Ja kerro toki tänne sit kun tiedät miten sen Flickr:n saa toimimaan koska tappelin tänään saman asian kanssa :(

    VastaaPoista
  2. kiva postaus ja mun ongelma on aina se etten vaan jaksa muokkaa kuvia paitsi joskus :DD
    kävisitkö kattoo mun blogin ja kommentoi vaikka jotain vinkkejä?

    virvasway.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas en osaa jättää muokkaamatta! ;-D ja joo mä käyn katsomassa!:-)

      Poista
  3. Jos sulla on sama juttu ton flickrin kanssa kun mulla, niin kun kopioit sitä koodia niin kato että se on nimenomaan html-koodi! Nimittäin siihen tulee valmiiks joku semmonen mikä tunkee flickrin logon siihen kuvaan. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo juurikin tuo ongelma, että se logo tunkee siihen kuvaan!:-D Mutta joo kiitos pitää yrittää tota, kiitos:-)

      Poista
  4. Picasa on kyllä aivan huippu! Mun kone ei jostain syystä suostu lataamaan sitä enää ku vaihoin läppäriä?? Oon käyttäny photoscapea ja tää on kans ihan sairaan hyvä nii en oo picasaa silleen kaipaillukkaan, mutta vois yrittää hankkia sen taas ku vaihtelu virkistää :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikshän ei pysty lataamaan, hmh! Joo hei mä voisin koklata tota sun käyttämää, koska välillä kieltämättä olid kiva kokeilla jotain muuta, kun ainaista samaa :-)

      Poista
  5. Mä taisin nähä sut tänään kampin bikbokissa! :)

    VastaaPoista